Reklama
 
Blog | Jan Majer

To nejlepší na trhu?

Soutěž Zlatá koruna má poskytovat spotřebitelům „vynikající nezávislé doporučení pro výběr konkrétních finančních produktů“. Jednotlivé ročníky už podpořili premiér, ministr financí i guvernér ČNB. V povědomí veřejnosti se tak Zlatá koruna usazuje jako prestižní výběr toho nejlepšího na finančním trhu. Nenechte se ale zmást.

V předstihu před ostatními kategoriemi byl na začátku května vyhlášen vítěz veřejného hlasování. V kategorii nejoblíbenější finanční produkt to letos u českých spotřebitelů vyhrál Dynamik České pojišťovny. Tedy žádné překvapení.

Není asi třeba vysvětlovat, že toto ocenění vypovídá o kvalitě samotného produktu asi tolik, co soutěž Zlatý slavík o kvalitě české populární hudby. Dynamik je podle pojistných analytiků jeden z nejméně transparentních a poplatky nejvíce zatížených finančních produktů na trhu.

Výsledek veřejného hlasování bohužel vypovídá o jediném – pokud jde o finanční nástroje, jasná řeč čísel českého klienta nezajímá. Nerozumí jí, a tak se rozhoduje na základě emocí.

Veřejnost zkrátka reagovala na masivní reklamní kampaň České pojišťovny. Nehodnotila vlastnosti finančních produktů. Jenže logo Zlaté koruny, kterým se teď může Dynamik chlubit, si většina lidí nejspíš spojí s kvalitou. Ta je přeci hlavním motivem soutěže.

Obávám se, že v soutěži Zlatá koruna nejde o kultivaci trhu, jak tvrdí organizátoři. Jde o publicitu a reciprocitu. Vítězné firmy teď umístí logo soutěže na své propagační materiály, diplomy pověsí na zdi na pobočkách. Pečeť kvality pomůže prodeji jejich produktů a zároveň rozšíří povědomí o značce Zlatá koruna.

Psáno pro týdeník Reflex

Reklama